۷ راهکار کاربردی برای زمانی که احساس ناامیدی می کنیم + سایت انگیزشی


۷ راهکار کاربردی برای زمانی که احساس ناامیدی می کنیم

ممکن است شما در زمان ناامیدی ندانید چه کاری انجام دهید. ایرادی ندارد زیرا افراد بسیاری این موضوع را تجربه می کنند. برای همین است که ما به ایده های مثبت نیاز داریم. ناامیدی غالبا برای ما اتفاق می افتد.

در زمان ناامیدی چه کار کنیم؟

بهتر است در روزهایی که احساس مثبتی داریم بازدهی خود را بالا ببریم. کارهایی که دوست دارید انجام دهید و کارهای ناتمام تان را تکمیل کنید. زیرا در روزهایی که احساس ناامیدی می کنید احتمالا میلی برای کار کردن نخواهید داشت. اما اگر مسئولیت های زیادی سرتان ریخته است وقتی چنین حسی دارید باید یاد بگیرید چطور خود را از اعماق ناامیدی بیرون بکشید. در زیر به چند راهکار عملی اشاره می کنیم:

  • به خودتان یادآوری کنید

وقتی احساس ناامیدی می کنید یادتان باشد نباید اجازه دهید این حس در شما ادامه دار باشد. حتی در بدترین شرایط افسردگی، شما روزهای خوبی خواهید داشت. وقتی با حس ناامیدی خودتان مقابله می کنید باید روزهای خوش گذشته و روزهای خوب آینده را به خودتان یادآوری کنید. هیچ چیز دائمی نیست و همه چیز بالاخره تغییر می کند. ناامیدی با آنکه ممکن است بی انتها به نظر برسد اما سرانجام تمام می شود.

  • با خودتان خوب رفتار کنید

وقتی احساس یأس و ناامیدی بر شما غلبه می کند کاری مثبت برای خودتان انجام دهید. بد نیست هر از گاهی خودتان را لوس کنید و بیشتر بخوابید یا هدیه ای برای خودتان بخرید. اگر انجام اینکارها باعث تقویت روحیه شما می شود و به کسی ضرری نمی رساند، پس حتما آن را انجام دهید.

زمانی را به تنهایی صرف دیدن برنامه مورد علاقه خود، خواندن یک کتاب جدید یا حتی پیاده روی کردن کنید. کمی به خودتان فکر کنید و سپس به انجام کارهایتان بپردازید

بسیاری از ما وقتی احساس ناامیدی می کنیم نمیدانیم برای بهتر شدن حالمان چه باید بکنیم. یکی از راه حلها گریه کردن است. عمیقا وارد احساسات خود شوید و به اشکهایتان مجالی برای جاری شدن دهید. شاید برخی به شما بگویند دست از گریه کردن بردارید و مثبت فکر کنید اما آیا واقعا این رفتاری سالم است؟ گریه کردن برای رهاسازی فشار تاثیر بسزایی برای زدودن احساسات ناامیدکننده در شما دارد.

  • احساسات خود را بپذیرید

وقتی احساس ناامیدی می کنید به یکباره این حس در شما بوجود نیامده است. چیزی در زندگی چنین حس خلآیی را در شما بوجود آورده است. شاید در رابطه تان شاد نیستید یا شاید دچار سندرم آشیانه خالی شده باشید. برای ناامیدی شما دلیلی وجود دارد و تا زمانی که دلیل آن را متوجه نشوید احساس بهتری نخواهید داشت. آنچه که باعث ناامیدی شما می شود ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. باید هر مشکل را پیدا و آن را بررسی کنید. سپس میتوانید روبه جلو حرکت کنید.

 

  • خوبی ها را ببینید

حتی در تاریکترین شبها، نوری کوچک تاثیر زیادی از خود به جای می گذارد و میتواند فضای زیادی را روشن کند. ناامیدی نباید کل وجود شما را در بر بگیرد.  حتی در بدترین شرایط نیز خیری وجود دارد. به اطراف نگاهی بیاندازید و چیزهای کوچک و زیبایی را ببینید که بخشی از پازل زندگی را شامل می شوند. اگر میتوانید خوبی ها را ببینید پس هنوز امید وجود دارد.

  • با دیگران درد ودل کنید

برای رهایی از حس ناامیدی، امیدها و رویاهایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. با آنکه ممکن است دچار افسردگی شده باشید لحظه ای تعمق بر روی اهداف واقعی تان در زندگی، رویاهایی که هنوز در شما نمرده اند را برایتان اشکار می کند. هر چقدر که هم که امید خود را از دست داده باشید همچنان عاملی نهفته وجود دارد که میتواند امید را به زندگی تان برگرداند. شما باید با یکی از اعضای خانواده یا دوست مورد اعتماد خود در این زمینه صحبت کنید. از رویاهایتان برایشان بگویید تا از شما در تاریکی درونتان حمایت کنند.

  • موفقیت های گذشته تان را به خاطر بیاورید

در گذشته شما نیز روزهای ناامیدی وجود داشته است. اما شما آنها را پشت سر گذاشته اید. وقتی به هنگام ناامیدی نمیدانید چه کاری انجام دهید به روزهای ناامیدکننده گذشته نگاه کنید. آیا تسلیم شدید؟ نه. بنابراین قدرت درونی خود را بازیابید و با احساسات منفی خود مقابله کنید. شما می توانید.

 

در ناامیدی امید هست

قبل از غرق شدن در ناامیدی، قدرت ، متانت، انسجام و ایمان خود را بازیابید. شما همانند گذشته می توانید بر ناامیدی غلبه کنید.  شما بار دیگر میتوانید آن هدف بزرگی که در زندگی دیده و لمس کرده اید را پیدا کنید.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *